Sjukhusbesök

Just det.. Har inte berättat om mitt besök som jag hade på lassa i tisdags.
Fick fara in till stan ensam.
Letade mig genom sjukhuskorridorerna till E.. och gick in mottagningen för hudkliniken, och könssjukdomsstället. Tog en kölapp.. Var bara jag och en liten tant där..
Det gick fort och jag fick komma till receptionen där de sa att jag skulle följa en gul linje på golvet till dörren med bokstaven D. chrii chrii i korridoren. host host. Hör en borr.

Jag får komma in till min doktor och hon kollar på min hudförändring och rynkar pannan och frågar frågor. Efter hon pratat med en annan kvinna så bestämmer de att jag ska få gå in i en "operationssal" och göra en biopsi. Sånt som man bara hört om på Dr House "do a biopsi".. CREEP.
Går till operationssalen endast iförd min blåa kofta och tights. Lägger mig på brittsen och inväntar smärta.
De började med att de skulle sticka in en spruta (med bedövning) i mitt bröst. Kändes knappt. Var nog den mest smärtfria sprutan någonsin!. Sedan tog de ett verktyg som de grejade med, tog en sax. Sedan vare klart. En bit av min hud. Ett sår stort som en ärta på mitt bröst.

Fattade inte vad de trodde jag hade för utslag. Men de sa att de inte var farliga.. Och du som undrar vad det är för snusk så äre inte snuskigt utan det är bara en annan färg. Inge fnösk eller dylikt. Finns inget man kan göra åt det utan det skulle försvinna med tiden.

Ja det var den historian. Men det var skönt att höra att det inte är nått att oroa sig över.. Känns ju onödigt att oroa sig över något som man inte behöver oroa sig över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0