Fläskfilé

Igår funderade jag och Tim på om fläskfilen är det som sitter "på sidorna" om ryggraden. Om du känner själv så kan man ju nästan tro det, iaf om man snackar människa.
Jag sa att fläskfilé kommer från en gris. Tim sa att den nog kommer från en giraff.

Jag har idag kollat upp svaret om fläskfilén da da da daaaa Wikipedia är min källa.


Här har vi då grisen.. Och det är nummer 8 som är fläskfilén.
Så om någon skulle fråga så har du nu ett svar!

Nu vart jag dock lite småfundersam hur det är med dessa giraffer.
1. Varför har de "horn"?
2. Fatta om hela deras hals var ett köttstycke. Då skulle den biten vara llååång

Aja. Det finns ingen tid till att fundera på det nu. Jag håller på att kolla på en dokumentär som handlar om hemliga sällskap. SPÄNNANDEEEEEE

Och hur det slutar det vet jag fortfarande inte! :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0