Marknadsförning

Nog var långfredan lång. Inte för att jag blev korsfäst ellre nått.
Nej för att det var släktmiddag i Ängersjö. Eller var det fullmåne måntro. Tänkte på allt ylande.

När jag vaknar idag kl 10 efter att ha fått sovit 7 timmar så bestämmer jag mig för att bara ligga i sängen och kollar på vad SVTplay har att erbjuda. Bestämmer mig för att kolla på ett avsnitt av Grillad. Detta humorprogram som går ut på att man ska bjuda in en kändis för att sedan jävlas.
Den här gången var det Gudrund Schyman som var gäst. Det var förns i slutet när hon gjorde sitt försvarstal som jag fattade hur hon förmodligen tänkte när hon tackade ja till att vara med. Antagligen för att marknadsföra sig själv! Ett smart jävla drag måste jag säga. Ett lätt sätt att nå ut till folk. Ett smart och inte allt för genomskådat. Hon låter folk driva med henne. Hon tar det med ro och avslutar det hela med "är ni trött på att se den här jävla kärringen överallt så skicka henne till EU parlamentet"...  Ja hon är inte så dum den där Schyman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0