Japan, kines, korean?

Vad skönt!
idag slutar hela skolan kl 12 (halv studiedag)
Då ska jag och Risa-san dra till Costas och sippa kaffedrink och fika. mysigt!
Nu ska träningen inför en ny multishow i krykan dra igång, rep ikväll med Johan-kun och Chrille-kun.

Jag har snöat in lite på japanskan nu. Syrran satt och tränade igår vid köksbordet. Det är ett mäkta skumt språk och tydligen så finns inte bokstaven L utan de byter ut det mot R. Tji fick vi på den, för varje gång vi (dumma) svenskar ska härmar japaner/kineser så byter vi ju ut R mot L,, RIS = LIIIS.. Tåls att tänka på..
Dessutom att japanerna tydligen har ett annat namn på deras land, nått helt annorlunda än Japan. Varför kallar vi det för Japan då? Samma sak med Peking och Bejing. tjaaoooo?

Påtal om allt och inget så lägger jag upp min egna lilla favvo! (jag älskar dessa människor!)

YMCA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0